Monday 15 June 2009

Kenapa saya pilih blog?

Saya bukanlah orang yang kaya dengan ilmu, idea,bukan juga orang seni yang pandai bermain kata-kata. Sudah lama sebenarnya saya memikirkan,"adakah perlu blog diwujudkan?apa objektif nak buat blog?sebab kawan buat, kita pun nak buat ke?apa niat aku sebenarnya?kalau nak buat,nanti nak post pasal apa? istiqamah tak nanti?"itulah antara perkara yang berlegar-legar di ruang minda ini.Suatu hari yang dulu, saya menerima satu pesanan ringkas dari seorang sahabat,waktu itu saya tengah cuti semester,kalau saya tak silap.Beliau cakap:"kadang-kadang pengalaman hidup kita, boleh dijadikan contoh teladan atau pengajaran kepada sahabat kita yang lain." Setelah berfikir panjang, saya tekad untuk berblog supaya blog ini menjadi medium dakwah,bersesuaian dengan era sekarang.Tambahan pula,saya rasa dengan menulis juga kita boleh menajamkan minda kita.Memandangkan saya sekarang berada di clinical year,sekurang-kurangnya pengalaman ketika berurusan dengan pesakit dan mereka di dalamnya(hospital) menjadi perkongsian buat saudara sekalian.Moga yang bermanfaat dijadikan ikutan, yang tidak tu jadikanlah pengajaran dalam kehidupan saudara sekalian.sekian,untuk muqaddimah..

No comments:

Post a Comment