Sunday 25 July 2010

Cuti dan Usrati

Bismillahirrahmanirrahim...

Segala puji bagi ALLAH yang telah memberi peluang kepada saya untuk terus menulis lagi, walaupun hakikatnya terasa agak kering dengan idea.Semoga saya tetap terus istiqomah dalam menulis.

Alhamdulillah sebab dapat balik kampung juga akhirnya.

Rindu pada Umi Abah dan adik-adik.Rindu juga hari Jumaat di Kelantan. (nak tahu kenapa,silalah berkunjung ke Kelantan)

Kebetulan pula kepulangan kali ini,saya sempat meraikan 3 hari yang cukup bermakna,alhamdulillah.. (ain dan farid,jangan jealous ye =P)

Kelmarin (23 Julai) ialah hari lahir ke- 9 adik bongsu saya.Hari lahirnya sama dengan hari lahir Najib yang ke 57.Ops! Dato' Seri Najib,PM Malaysia. Oh,baru 57 tahun,ingatkan dah 60 lebih.
Wah,adik..your birthday sama dengan PM.InsyaALLAH,dirimu juga punya bakat kepimpinan.Kepimpinan seorang serikandi muslimah =)
Semalam pula, 24 Julai ialah hari ulang tahun perkahwinan Umi dan Abah yang ke-24."Happy anniversary ke-24 Umi dan Abah.Semoga Umi dan Abah bahagia selalu hingga ke akhir hayat, di dunia dan juga akhirat,amin.."

Tahniah diucapkan buat Umi tersayang kerana menjadi salah seorang penerima anugerah perkhidmatan cemerlang (APC) yang berlangsung pada hari Jumaat (kelmarin) di Equatorial Hotel,Bangi.Umi kata Umi orang yang ke 63 naik ke pentas untuk menerima anugerah, dan nombornya sama dengan tahun kelahiran Umi iaitu tahun 1963. Apapun nombornya,Umi tetap no.1 di hati kakak dan adik-adik..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Setiap orang punya cara tersendiri untuk menyatakan rasa kasih dan sayang pada individu yang disayangi,terutamanya pada ibu bapa sendiri.Apapun caranya,doa untuk kebahagiaan keduanya setiap kali lepas solat jangan sesekali dilupakan. Setiap orang juga inginkan zuriat keturunan mereka dipelihara oleh ALLAH daripada perkara-perkara yang tidak diingini.Justeru, sentiasalah berdoa dengan doa :

"rabbana hablana min azwajina wa zurriyyatina qurrota aa'yun.waja'alna lil muttaqiina imaama"

Doa tersebut juga dibaca untuk mencari jodoh..

Allahu'alam.

p/s : lagi best kalau ain dan farid pun ada sekali =)

No comments:

Post a Comment